Hoofdmenu

U bent hier

20.4 Het team dat de inworp neemt bij de scrum

Primary tabs

(a) Na een overtreding neemt het team dat de overtreding niet veroorzaakte de inworp.

(b) Scrum na een ruck. Verwijzen naar spelregel 16.7.

(c) Scrum na een maul. Verwijzen naar spelregel 17.6.

(d) Scrum na ieder ander oponthoud. Na ieder ander oponthoud of onregelmatigheid niet afgedekt door de spelregels, het team dat zich voorwaarts bewoog voor het oponthoud neemt de inworp. Als geen van beide teams voorwaarts bewoog, neemt het aanvallende team de inworp.

(e) Indien een scrum stationair blijft en de bal niet onmiddellijk verschijnt, wordt opnieuw de scrum genomen op de plek van het oponthoud. De bal wordt ingeworpen door het team dat niet in balbezit was op moment van het oponthoud.

(f) Indien een scrum stationair wordt en niet onmiddellijk start te bewegen, moet de bal onmiddellijk verschijnen. Als dit niet gebeurt, wordt opnieuw de scrum genomen. De bal wordt ingeworpen door het team dat niet in balbezit was op moment van het oponthoud.

(g) Als een scrum instort of omhoog in de lucht gaat zonder een straf, wordt de scrum opnieuw genomen en het team dat oorspronkelijk de inworp nam zal de bal opnieuw mogen ingooien. Als een scrum hervormd moet worden door een reden die niet is beschreven en niet gedekt wordt door deze spelregel, is de inworp opnieuw voor het team dat oorspronkelijk de inworp nam.